Kezdőlap

Established in 1987, Bolyai János Secondary Grammar School is a state school with about 530 students for 50 teachers. According to an annual study (HVG 2019), in 2018, our school was ranked the 49th of the best secondary schools in the country, and the first within Bács-Kiskun County according to average entrance and final exams results, as well as different competition results. As an accredited excellent talent support point, we are part of the talent support point network in Hungary. We offer classes specialised in different fields (Mathematics-Physics, IT, English, German, bilingual Spanish and Sport) to our students between their 9th and 12th grades before they can take their secondary school leaving examination.

adsadsf - h1

asdfads - h2

asdf - h3

asdf - h4

asdf - h5
asdf - h6

asdf - 

asdf

 

NEVELŐ ÉS OKTATÓ MUNKÁT SEGÍTŐK
Boros Mihály, laboráns (főiskola)
Horváth Tibor, rendszergazda (érettségi)
Kakuk Györgyné, iskolatitkár (érettségi)
Mészáros Máté, oktatástechnikus (érettségi)

1.

Intézmény hivatalos neve, székhelye, postai címe, telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme, honlapja, ügyfélszolgálatának elérhetőségei 2011. évi CXII. tv. 1. melléklet     I/1.
2. Intézmény vezetőinek és az egyes szervezeti egységek vezetőinek neve, beosztása, elérhetősége (telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme) 2011. évi CXII. tv. 1. melléklet     I/3.
3. Szakmai alapdokumentum, honlapjának elérhetősége 2011. évi CXII. tv. 1. melléklet     I/9.
4. Az Intézmény döntései tekintetében a fellebbezés elbírálására jogosult szerv 1. sorszám alatt meghatározott adatai. 2011. évi CXII. tv. 1. melléklet     I/11.
5.

Az Intézmény feladatát, hatáskörét és alaptevékenységét meghatározó, a szervre vonatkozó alapvető jogszabályok, közjogi szervezetszabályozó eszközök, valamint a szervezeti és működési szabályzat, az adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat hatályos és teljes szövege.

 - A szervre vonatkozó alapvető jogszabályok

- SZMSZ

- Adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat

2011. évi CXII. tv. 1. melléklet     II/1.
6. Az Intézmény felvételi lehetőségéről szóló tájékoztató. 229/2012. (VIII.28) Korm.rend.   23.§. (1) a) pontja
7. A beiratkozásra meghatározott idő, a fenntartó által engedélyezett osztályok, csoportok száma. 229/2012. (VIII.28) Korm.rend.   23.§. (1) b) pont
8. Köznevelési feladatot ellátó intézményegységenként a térítési díj, a tandíj, egyéb díjfizetési kötelezettség (a továbbiakban együtt: díj) jogcíme és mértéke, továbbá tanévenként, nevelési évenként az egy főre megállapított díjak mértéke, a fenntartó által adható kedvezmények, beleértve a jogosultsági és igénylési feltételek. 229/2012. (VIII.28) Korm.rend.   23.§. (1) c) pont
9. A fenntartó nevelési-oktatási intézmény munkájával összefüggő értékelésének nyilvános megállapításai és ideje, a köznevelési alapfeladattal kapcsolatos - nyilvános megállapításokat tartalmazó - vizsgálatok, ellenőrzések felsorolása, ideje, az Állami Számvevőszék ellenőrzéseinek nyilvános megállapításai, egyéb ellenőrzések, vizsgálatok nyilvános megállapításai. 229/2012. (VIII.28) Korm.rend.   23.§. (1) d) pont
10. A nevelési-oktatási intézmény nyitva tartásának rendje, éves munkaterv alapján a nevelési évben, tanévben tervezett jelentősebb rendezvények, események időpontjai. 229/2012. (VIII.28) Korm.rend.   23.§. (1) e) pont
11. A pedagógiai-szakmai ellenőrzés megállapításai, a személyes adatok védelmére vonatkozó jogszabályok megtartásával. 229/2012. (VIII.28) Korm.rend.   23.§. (1) f) pont
12.

A szervezeti és működési szabályzat,

a házirend és

a pedagógiai program.

229/2012. (VIII.28) Korm.rend.   23.§. (1) g) pont
13. A tantestület tagjai 229/2012. (VIII.28) Korm.rend.   23.§. (3) a) pont
14. NEVELŐ ÉS OKTATÓ MUNKÁT SEGÍTŐK 229/2012. (VIII.28) Korm.rend.   23.§. (3) b) pont
15. Az országos mérés-értékelés évenkénti eredményeit. 229/2012. (VIII.28) Korm.rend.   23.§. (3) c) pont
16. A tanulók le- és kimaradásával, évfolyamismétlésével kapcsolatos adatokat. 229/2012. (VIII.28) Korm.rend.   23.§. (3) d) pont
17. A középiskolákban - évenként feltüntetve - az érettségi vizsgák átlageredményeit. 229/2012. (VIII.28) Korm.rend.   23.§. (3) e) pont
18. A tanórán kívüli egyéb foglalkozások igénybevételének lehetőségét. 229/2012. (VIII.28) Korm.rend.   23.§. (3) f) pont
19. A hétvégi házi feladatok és az iskolai dolgozatok szabályait. 229/2012. (VIII.28) Korm.rend.   23.§. (3) g) pont
20.

Az osztályozó vizsga tantárgyankénti, évfolyamonkénti követelményeit,

a tanulmányok alatti vizsgák tervezett idejét.

229/2012. (VIII.28) Korm.rend.   23.§. (3) h) pont
21. Az iskolai osztályok számát és az egyes osztályokban a tanulók létszámát. 229/2012. (VIII.28) Korm.rend.   23.§. (3) i) pont
22. A középfokú iskola felvételi tájékoztatót készít, és azt a honlapján nyilvánosságra hozza, valamint a KIFIR rendszerében október 20-áig elhelyezi.

20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 32. § (3) bek.

A Bács-Kiskun Megyei Katona József Könyvtár, a Europe Direct Bács-Kiskun Megyei Információs Pont és a Szegedi Egyetem
Germán Filológiai Intézete „Európa Ifjú Költője"műfordító versenyén SOPHIE REYER: WACHSEN című versének fordításával Frei Nathalie 9. NYKNY osztályos tanuló 3. helyezést ért el.

Gratulálunk!

NTP-MTTD-16-0085  számú „Komplex környezeti természettudományos vizsgálatok” pályázati projekt

A pályázati tevékenység összefoglalása

A pályázat lényege

A kecskeméti Bolyai János Gimnázium városszéli fekvése kiváló lehetőséget teremtett a környezeti összehasonlító mérések és modellezések végzésére. Városunk homokhátsági elhelyezkedése magán hordozza a környezeti szennyeződés halmozott lehetőségeit. A forgalom növekedése, az ipari és mezőgazdasági tevékenység okozta lég-, talaj- és csapadékvíz-szennyeződés egyre jelentősebb, ennek hatásait, modern mérési eszközökkel feltérképeztük, a szennyezési gócok felszámolására javaslatokat dolgoztunk ki.

Főbb szakmai tevékenységek:

A pályázati projekt során a 60 órás munkaprogram mellett népszerősítő tudományos előadásokon, tanulmányi versenyeken és konferenciákon vettünk részt.

2016 augusztus - \"Alternatív energiaforrások modellezése\" előadás Kecskeméti PAE (Sikó Dezső szaktanár)

2016 november - Kecskeméti Pallas Athene Egyetem robotika előadása (Drenyovszki Rajmund informatikus)

2016 december: - Szegedi Tudományegyetem \"Kutatóiskolája\" cím elnyerése

                          - Laserek gyakorlati alkalmazásai (előadás- Dr. Hoop Béla egyetemi tanár)

2017 január-február - Napelemes méréssorozat a Budapesti GE laborjaiban (magnetorezonancia)

2017 március-április - TUDOK XVII Kárpátmedencei Konferencia (döntös előadás)

                                 - Hlavay Környezetvédelmi Konferencia (I és III. helyezés)

2017 május - Pécsi Egyetem Élményműhely látogatás

                   - Kétnapos tanulmányi út a Kékesre

2017 június - Bemutató óra tartása a Bonyhádi Petőfi Sándor Gimnáziumban ( Digitális mérőeszközök tanórai alkalmazása)

                   - TIT Élményműhely Kecskemét ( Dronok a környezetvédelemben)

                   -TUDOK esszépályázat (II. helyezés)

                   - TUDOK poszterpályázat (III. helyezés)

A főbb céljaink megvalósulása

A pályázati programba bevont tanulók a projekt során megismerkedtek a környezetvédelem aktuális feladataival, a helyi kutatás és modellezés lehetőségeivel. A kísérleti mérések során modern méréstechnikával és adatfeldolgozással kerültek kapcsolatba. A MultilogPro mérő - adatgyűjtő eszközzel levegő, talaj és csapadékvíz elemzéseket végeztünk a város különböző pontjain. A begyűjtött mérési adatokat a Nova5000 programmal rendezve, feldolgozva a tudományos megismerés és kutatás alapjaival ismerkedtek meg a tanulók. A mérés, értékelés folyamatain, a fizikai modellezésen keresztül kapcsolatba kerültek napjaink szimulációs gyakorlataival. A környezetkémiai elemzések rávilágítottak a közvetlen szennyezés mértékére. A megvalósult angol szaknyelvi gyakorlatok a nemzetközi kutatási trendek megismerését tették lehetővé, a kapcsolatfelvétel lehetőségét teremtették meg hasonló témával foglalkozó külföldi csoportokkal . Az intézményi látogatás, a tanulmányi út a megfigyelést, az összehasonlítást és tudományos elemzést helyezték előtérbe, a tanórai elméleti ismereteiket a gyakorlattal kapcsolták össze. A város különböző pontjain végzett környezeti mérések alapján feltérképeztük a szennyezési gócokat és forrásokat, felszámolási javaslatokat és figyelemfelkeltést végeztünk. A természettudományos kísérletek hozzájárultak a környezeti folyamatok megismeréséhez, a tanulók tudományos gondolkodásának és műszaki tehetségének szélesítéséhez. Tevékenységünk során a gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan elv alapján törekedtünk a környezettudatos életmód kialakítására.

Tanulmányút

A pályázati tevékenységünk fontos része volt a kétnapos tanulmányi út a Mátrába. A résztvevő diákokkal kísérleti méréseket, víz, talaj és kőzetminta elemzéseket végeztünk. A tanulók hasznosnak és érdekesnek ítélték ezt a kiegészítő tevékenységet. Különösen a csillagászati megfigyeléseket tartották érdekesnek, de a  múzeumi látogatások is maradandó élményt nyújtottak. Mindezekről a helyi \"Petőfi Népe\" sajtóbeszámolót tett közzé (http://www.baon.hu/bacs-kiskun/kozelet/a-csucson-is-mertek-a-diakok-730944/).

Az 1 napos intézményi látogatás a robotika és a dronok világába engedett betekintést a Pécsi Tudományegyetemen (https://drive.google.com/file/d/0BxR8wJPo1rp-ek9uR2Z2dy15ZjA/view?usp=sharing), ezek az előadások és bemutató gyakorlatok nagyban hozzájárultak a további kutatásaink tematikájának bővítéséhez.









egy százalék

Támogassa adója egy százalékával iskolánk alapítványát!

Appendix - A Bolyai János Gimnáziumért Alapítvány.

Adószám: 18364956-1-03

Köszönjük!

 

 

Német nyelvi tehetség programok

 

 

Közelgő események

No events

Eseménynaptár

August 2025
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

 

 

Tanulást segítő appok

Letölthető diákjaink által fejlesztett appok:

- App-a.apk

- dolgozapp.apk

- Learning_Machine_v1.apk

- Memoria.apk

- MilAxe.apk

- Pilots_Memory.apk