Kezdőlap

A 2021/2022-es tanévben a Határtalanul! pályázat keretében Erdélybe látogatunk el 35 diákunkkal. A tervezett útitervet és programot az alábbiakban közöljük.

1.nap: Indulás Kecskemétről. Első megállónk Nagyvárad, a Partium fővárosa, melynek felújított, szépséges szecessziós központjával ismerkedünk. Idegenvezetővel séta a városban, Ady-kapcsolódások; majd ezt követően szabad program lesz.

2. nap: Elutazunk a Tordai sóbarlangba, majd a délután folyamán a Tordai-hasadéknál túrázunk.

3. nap: A délelőttöt Marosvásárhelyen töltjük, mikor a Bolyai Farkas Elméleti Líceum tanóráin vehetnek részt tanulóink. A tanórát követő közös beszélgetés zárja. Megkoszorúzzuk a két Bolyai szobrát, ellátogatunk a Bolyai könyvtárba. Délután elutazunk Kolozsvárra, mely bővelkedik látnivalókban. A Szent Mihály - templom, Mátyás lovas szobra és nagy királyunk szülőháza kihagyhatatlan látnivaló. A Házsongrádi temető Kolozsvár történelmi temetőkertje, melynek bejárata a Petőfi utcából nyílik. A sok évszázados magyar írásbeliség nagyjainak nyugvóhelye és egyben az emlékezések kegyhelye.

4. nap: Autóbusszal elutazunk Szovátára, ahol körbesétáljuk a világ legnagyobb heliotermikus tavát, a Medve-tavat. Erdély természeti kincsei között a mai napig fontos szerepet játszik a só. A korondi sétát követően útba ejtjük Farkaslakát, ahol Tamási Áron sírja található, megtekintjük szülőházát.

5.nap: Székelyudvarhely belvárosában: Vármegyeháza, szoborpark megtekintése lesz a program. Segesvárra utazunk. Segesvár megtekintése mellett Fehéregyházán a csata emlékművét és a Petőfi szobrot is megnézzük.

Petőfi Sándor emléke előtt tisztelegve az osztály tanulói elszavalnak egy lírai művet a költő forradalmi látomásverseiből, zenei kíséretet az osztály tanulói adnak hozzá gitárral. 

6.nap: Dél-Erdély legendás városa Gyulafehérvár. A vár falai között a Hunyadiak, János Zsigmond, Izabella királyné, Bethlen Gábor, Márton Áron püspök lépteit követjük és emlékezünk. Hazautazás Kecskemétre. 

 

„Idősziget- az értékes közösség”

NTP Művészeti Pályázat 2020./2021.

 

A Nemzeti Tehetség Program Művészeti pályázatának programjában olyan tehetséges tanulók vehettek részt, akik érdeklődnek a színjátszás, ének, tánc és drámapedagógia iránt. A program célja a célorientált tehetséggondozás és mentorálás, melyen keresztül a művészeti tárgyak befogadása és azoknak megismerése, az abban való elmélyülés a teljes emberré válást, a személyiség formálását rejti magában. A közös munkában olyan tehetséges, 14 és 18 év közötti fiatalok vehettek részt, akik egy tehetségazonosító, valamint motivációs program során kerültek be a programba.

A pályázat segítségével több kitűzött program is megvalósulhatott:

 

-        Színművésszel való találkozás:

Kecskemét városának egyik vezető színésze, Sirkó László, a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház örökös tagja egy foglalkozást tartott, melyben a színészmesterség fortélyait mutatta be a színészi alakformálás eszközeivel, elemeivel, mint pl. a hangszín, hanglejtés, hangsúly, tempó, szünet, szövegtagolás. Fő témája az előbbieket beleágyazva: „A szöveg szerepe a rendezésben: az előadás és az írott mű viszonya” volt. A színművész professzionális előadása, foglalkoztatása lekötötte a tanulók figyelmét.

 

 

-         Táncművésszel való találkozás:

Diákjaink A Grapevine tánciskola Egyesületének táncművész pedagógusának vezetésével részt vehettek táncos foglalkozáson, ahol a  cél mozgáskultúra, az önkifejezés, a feszültségoldás  elsajátítása volt a tánc segítségével. Az egészséges testi, lelki és esztétikai fejlődésen túl teherbíró képességük fokozódott, fejlődött fizikai és mentális állóképességük egy pozitív hangulatú időtöltésen keresztül.

 

 

-        

-       Három napos szakmai tábor:

Tanulóink a 3 napos szaktábor keretein belül a szituációs–és drámajátékoktól kezdve a jelenetírást, jelenetek dramaturgiai szerkesztését , improvizációs gyakorlatokat sajátítottak el, melyet kiegészítettek olyan szabadidős tevékenységek, mint a tábortűz mellett való éneklés, valamint sporttevékenységek. A pályázat segítségével diákjaink kevés önrésszel vehettek részt a 3 napos programon. Hatékony, kreatív napokat töltöttünk együtt. A program végén visszatekintve a tábor hosszú távú hatása jelentős volt, hiszen a hétköznapi környezetből kiszakadva, oldott hangulatban dolgozhattunk.

 

Feladatként egy kisfilm elkészítését is vállaltuk, mely fejlesztette a digitális kompetenciák elmélyítését. A kisfilm címe: Mit jelent tehetségesnek lenni?

 

Lehetőség adódott tanulóinkkal színházlátogatást is szervezni Budapestre.

 

pályázat fő programjaként egy színdarabot adtak elő tanulóink Virágot Algernonnak címmel. A próbafolyamat során diákjaink elsajátíthatták az önkifejezés eszközeit, az örömet jelentő alkotás lehetőségeit, érzelmi és értelmi intelligenciájuk fejlődött. a közös munka során konfliktuskezelő képességük erősödött, kooperatív képességük erősödésével egy igazán összetartó csoport alakult ki. 

A program számomra egyik legnagyobb eredménye, hogy olyan gyerekek is fókuszba kerülhettek, akik eddig zárkózott személyiségük miatt rejtve maradtak. Célzott helyzetgyakorlatok közben felszabadult humorérzékük, szervezőkészségük, fontos részévé tudtak válni a csoportnak egyéb képességüknek köszönhetően.

 

 

Összegzésképpen meggyőződésem, hogy a művészeti nevelés eredménye a harmonikus személyiség.

                                                                                                                                                      Répási Angéla

Szakmai beszámoló az NTP-20-0038 pályázat gyakorlati megvalósításáról

 

A Kecskeméti Bolyai János Gimnázium ” Microbitek a Junior mérnökök szolgálatbanprojekt a digitális környezet gyakorlati alkalmazásának előkészítésére alapult, a műszaki és természettudományok iránt érdeklődő tanulók számára. A Microbit-ek felhasználása a grafikus programozás alapjainak megismerésével kezdődött, előadások, terepi gyakorlatok és mérések tervezésével, mérőegységek építésén keresztül valósult meg. A pályázati támogatásnak köszönhetően környezeti méréseket támogató szenzor csomagokat és ezek működtetését támogató tápegységeket, mérő-adatgyűjtő egységet sikerült beszerezni. A tanulói csoportok saját fejlesztésű mérőegységeket építettek, mellyekkel a város különböző részein végzett méréseket tanulmányozva következtetéseket, megoldási javaslatokat tehettek a tanulók.

 

 

A mérési adatok feldolgozása tette lehetővé Kecskemét környezetterhelési térképének elkészítését, a környezeti terhelési térkép megrajzolását. A tehetséggondozó programba bevont 10-11-12. évfolyamos tanulók különösen a természettudományok és az informatika iránt mutattak nagy érdeklődést. Tanulmányaikban kitűnő eredményeket értek el, tanulmányi versenyeken eredményesen szerepeltek. Elméleti és szakköri tevékenységekben élen jártak, de a gyakorlati érzékük, manuális készségeik is sokat fejlődtek. Közös érdeklődési területeik lettek, sok szakirodalmat olvastak. Gondolataikat, ötleteiket megosztották egymással, gyakran fantáziájuk vezérelte cselekedeteiket.

Az elméleti felkészülést nagyban erősítette a Szegedi Lézerközponban, a Tudástárban valamint a Paksi nukleáris erőműben tett üzemi látogatás. Kiemelkedő mozzanata volt a szakmai gyakorlatoknak a Bátaapáti radioaktív hulladéktárolóban látottak és megvalósításoknak. A tevékenységek sokszínűsége (elméleti oktatás, laboratóriumi kísérletek, terepi gyakorlati mérések, tanulói értékelés és bemutatás, szakmai napok, interaktív bemutatók) megteremtette az elmélet és a gyakorlat összekapcsolását, a tudás és a tapasztalatok átadását az érdeklődő alsóbb évfolyamos tanulók számára is.

 

A rendszeres közös munka felszínre hozza az egyéni tehetségeket a megfelelő érdeklődési területeken. A tanulmányi versenyeken, pályázatokon, diákkonferenciákon sikeresen szerepeltek (TUDOK döntő, Hlyavay környezeti konferencia, ESZK Energetikai verseny, Fizika és informatika versenyek) a rájuk bízott feladatokban lelkesek voltak. Ezt a programot kiegészítette a Neumann János Egyetem részéről biztosított Arduino programozás gyakorlati bemutatók, a Veszprémi Pannonegyetem környezetvédelmi rendezvényei. A saját készítésű mérőegységeket terepi viszonyokban is kipróbáltak, eredményeikre a szakmai körök is felfigyeltek, a tanév végén rangos szakmai találkozó keretén belül helyszíni bejárást, bemutatót tartottak (https://www.baon.hu/kozelet/helyi-kozelet/a-szakma-is-felfigyelt-a-tehetseges-kecskemeti-fiatalokra-4049255/). Az évek során szerzett szakmai ismereteiket egyetemi tanulmányik során fogják hasznosítani, de az iskolával, az érdeklődő tanulókkal folyamatos kapcsolattartást biztosítanak.

 

 

Sok sikert és szép eredményeket kívánunk további munkájukhoz!

























Felvételi eljárás

 

A Bolyai János Gimnáziumba jelentkező tanulóknak részt kell venniük a felvételi eljárást megelőző központi felvételi vizsgán. (A tanulóknak 2024. december 02-ig kell jelentkezniük a központi írásbeli felvételi vizsgára közvetlenül a központi írásbeli felvételi vizsgát szervező intézménybe.)

A KÖZPONTI FELVÉTELI ÍRÁSBELI VIZSGA IDŐPONTJA:

2025. január 18. (szombat) 10.00 óra

A felvételizők 9.30-ra jöjjenek az iskolába!

Hozzák magukkal személyi igazolványukat vagy diákigazolványukat és a matematika feladatlap kitöltéséhez körzőt, vonalzót!

A gimnáziumunkba jelentkező diákoknak, bármely tagozatunkra is jelentkeznek, magyar nyelv és matematika tantárgyból is meg kell írniuk az írásbeli feladatlapot.

E vizsgatípus pótló felvételije (csak betegség vagy közlekedési akadály miatt lehet ezzel élni) 2025. január 28-án (kedden) 14.00 órakor lesz.

A KÖZPONTI ÍRÁSBELI FELVÉTELI EREDMÉNYEK KÖZZÉTÉTELE, 

A KIJAVÍTOTT FELADATLAPOK MEGTEKINTÉSE:

2025. január 24-án (pénteken) 8.00–16.00 óra között a gimnáziumban

SAJÁT SZÓBELI FELVÉTELIT TARTUNK

EMELT SZINTŰ ANGOL, NÉMET NYELVI;

EMELT SZINTŰ MATEMATIKA ÉS MATEMATIKA-DIGITÁLIS KULTÚRA KÉPZÉSEINKRE (ÚJ! 2025-TŐL)

GYAKORLATI FELVÉTELI VIZSGÁT SPORTTAGOZATUNKRA.

 A SZÓBELI FELVÉTELI IDŐPONTJAI:

2025. március 03. (hétfő) 14.00 órától 

március 04. (kedd) 14.00 órától

március 05. (szerda) 14.00-tól

március 06. (csütörtök) 14.00 órától

 

Pótló szóbeli és gyakorlati felvételi vizsga 

2025. március 11. (kedd) 14.00 órától

A vizsgázók sorrendjét honlapunkon közöljük.

Német–angol nyelvi előkészítő

szóbeli német nyelvből

felvételi követelmények: http://www.kbjg.hu/index.php/felvetelizoknek-kbjg/koevetelmenyek/nemet

Emelt szintű angol

szóbeli angol nyelvből

felvételi követelmények: http://www.kbjg.hu/index.php/felvetelizoknek-kbjg/koevetelmenyek/angol

Emelt szintű angol –német nyelvi képzés

szóbeli angol nyelvből

felvételi követelmények: http://www.kbjg.hu/index.php/felvetelizoknek-kbjg/koevetelmenyek/angol

Emelt szintű matematika és matematika-digitális kultúra képzés

szóbeli matematikából

felvételi követelmények:

http://kbjg.hu/index.php/felvetelizoknek-kbjg/koevetelmenyek/matematika

 

 

GYAKORLATI FELVÉTELI VIZSGA SPORTTAGOZATUNKRA:

2025. március 04-én (kedden) 14.00 órától 

és

március 05-én (szerdán) 14.00 órától

Gyakorlati vizsga: ingafutás, függés, fekvőtámaszban karhajlítás-nyújtás, helyből távolugrás, medicinlabda vetése fej fölött hátra két kézzel, hasizom teszt. 

Kérjük, hogy a sporttagozatra jelentkező diákok feltétlenül olvassák el a Követelmények menüpontban leírtakat is!

http://www.kbjg.hu/index.php/felvetelizoknek-kbjg/koevetelmenyek/sport

Pontszámítás (ÚJ! 2025-TŐL)

Tagozat Központi írásbeli felvételi Szóbeli vagy gyakorlati Hozott
Magyar Matematika
Matematika 25% 35% 20% 20%
Informatika 25% 35% 20% 20%
Angol emelt 30% 30% 20% 20%
Német – angol nyelvi előkészítő 25% 25% 30% 20%
Spanyol – magyar két tanítási nyelvű 40% 40%   20%
Sporttagozat 25% 30% 25% 20%
Emelt szintű angol-német nyelvi képzés 30% 30% 20% 20%

 

Hozott pontok számítása:

A 7. osztály év végi, a 8. osztály félévi eredményeiből az alábbi tantárgyakat figyelembe véve:

magyar nyelvtan és magyar irodalom számtani közepe, matematika, történelem, idegen nyelv, fizika, kémia, földrajz, biológia



Köznevelés típusú sportosztály felvételi követelményei a 2025/2026. tanévre

A köznevelésű sportosztályba történő testnevelés felvételi kettő egységből áll:

 

I. EGYSÉG:

Az alább felsorolt 3 féle igazolás beküldése az alábbi email-címre 2025. február 23-ig:

 

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Sikertelen felvételit eredményez, azaz „NEM FELELT MEG” minősítést von maga után, ha az alább felsorolt igazolások közül bármelyiket is a megadott határidőig a jelentkező nem küldte be! Már az alkalmassági vizsgára sem hívjuk be az igazolásokat határidőig be nem küldő jelentkezőt!

1.) Sportegyesületi tagsági igazolás (színes másolat)

2.) Érvényes sportorvosi igazolás (színes másolat, lehet együtt a tagsági igazolvány másolatával)

3.) A jelentkező diáknak a felvételi évében vagy az azt megelőző egy tanítási évben (azaz 2023. szeptember 1. után elért legjobb sportági egyesületi és/vagy diákolimpiai országos döntőn vagy országos elődöntőn elért eredményének igazolása:

Az eredményeiket és válogatott tagságukat a sportági szakszövetségek vagy az MDSZ (Magyar Diáksport Szövetség) által kiadott hivatalos, pecséttel ellátott igazolással kell beküldeniük szintén a This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. email-címre.

 

AZ IGAZOLÁSOK BEKÜLDÉSI HATÁRIDEJE: 2025. február 23. vasárnap 24:00-ig

 

 

II.) EGYSÉG:

KONDICIONÁLIS ÉS KOORDINÁCIÓS KÉPESSÉGEK FELMÉRÉSE - GYAKORLATI ALKALMASSÁGI 0-12 pont

Az alább felsorolt hat tesztből legalább négy sikeres teljesítése kötelező! Két nullás teszt a „NEM FELELT MEG” minősítést vonja maga után!

Ingafutás (mp) 0-1-2 pont
Függés (mp)         0-1-2 pont
Fekvőtámaszban karhajlítás-nyújtás (db) NETFIT      0-1-2 pont
Helyből távolugrás (cm) 0-1-2 pont
Medicinlabda vetése fej fölött hátra két kézzel (m) 0-1-2 pont
Hasizom teszt (db) 0-1-2 pont

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A gyakorlatok végrehajtásának leírása:

  1. A.)Ingafutás (egy kísérlet)

A kosárlabda pálya alapvonala és a félpálya vonala között (14 m) kell 5x oda-vissza (10 hosszt) futni. A gyakorlat végrehajtása: A tanulók felállnak a kosárlabda pálya alapvonala mögé. A tanár jelzésére elfutnak teljes sebességgel a kosárlabda pálya felezővonaláig, ott azt lábbal megérintve kitámasztanak, és teljes sebességgel visszafutnak az alapvonalig, ahol azt szintén lábbal megérintve újra kitámasztanak. Mindezt még négyszer megismétlik. Érvénytelen az időeredmény, ha a tanuló egyszer is nem érintette meg lábbal valamelyik vonalat!

Fiú: Lány:
0 pont: 34:01 mp és fölötte 0 pont:         35:01 mp és fölötte
1 pont: 34:00 – 32:01 mp között 1 pont: 35:00 – 33:01 mp között
2 pont: 32:00 mp és alatta 2 pont: 33:00 mp és alatta

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

B.)Függés (egy kísérlet)

Kiinduló helyzet: Hajlított karú függés felsőfogással a húzódzkodó rúdon, az áll a rúd vonala felett van, nem érhet hozzá. A gyakorlat megkezdéséig a tanuló a bordásfalon támaszkodhat a lábával. A gyakorlat végrehajtása: A tanár indító jelére a bordásfalon már nem támaszkodhat a felvételiző és a kiinduló helyzetben leírt hajlított karú függésben kell, hogy megtartsa magát. Az áll vonala a húzódzkodó rúd vonala alá nem kerülhet. Ha az áll vonala a húzódzkodó rúd vonala alá kerül, vagy a tanuló eléri a maximális pontnak megfelelő másodpercet, akkor véget ér a feladat.

Fiú: Lány:
0 pont: 0 – 30” mp között 0 pont:         0 – 20” mp között
1 pont: 31 – 40” mp között 1 pont: 21 – 30” mp között
2 pont: 41” mp -      2 pont: 31”mp -

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

C.) Fekvőtámaszban karhajlítás-nyújtás(egy kísérlet)

NETFIT ütemezett fekvőtámasz teszt. Kiinduló helyzet: A tanuló vállszélességű fekvőtámaszban helyezkedik el, kezei előre néznek, ujjai nyújtottak, lábai egyenesek és kissé nyitottak, lábujjain támaszkodik. A gyakorlat végrehajtása: A tanuló maximális számú karhajlítás-nyújtást igyekszik végrehajtani a hanganyag által diktált ütemben, törekedve arra, hogy teste folyamatosan egyenes vonalban maradjon, és a karhajlítás mélysége minden ismétlésnél kb. 90°-os legyen. A teszt addig tart, amíg a tanuló el nem éri a maximális ismétlésszámot (35 db), vagy már nem képes több karhajlítás-nyújtást helyes technikával végrehajtani, megáll, illetve másodjára téveszti el az ütemet.

Fiú: Lány:
0 pont: 0 – 19 db   0 pont:         0 - 9 db
1 pont: 20 - 29 db     1 pont: 10 - 19 db
2 pont: 30 db - tól 2 pont: 20 db - tól

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

D.) Helyből távolugrás (3 kísérlet)

Kiinduló helyzet: A tanuló a kijelölt vonal mögött áll, térdei hajlítottak, a karjai a test előtt, párhuzamosan a talajjal, a lábujjak éppen érintik az elugró vonalat. A gyakorlat végrehajtása: A tanuló a kar hátra majd előre lendítésével vegyen lendületet és rugaszkodjon el arra törekedve, hogy a lehető legmesszebb érjen talajt. Érkezés páros lábra.

Fiú: Lány:
0 pont:    0 – 189 cm között 0 pont:            0 – 169 cm között
1 pont: 190 – 219 cm között 1 pont: 170 – 199 cm között
2 pont:            220 cm-től 2 pont:              200 cm-től

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

E.)Medicinlabda vetés hátra (3 kísérlet) Fiúk 4 kg-os, Lányok 3 kg-os medicinlabdával

Kiinduló helyzet: Terpeszállás a dobóvonal előtt háttal felállással, a medicinlabda a kézben, könyökben hajlított karral, a mell előtt. A gyakorlat végrehajtása: 1. ütem: térd- és csípőhajlítás közben a medicinlabda beengedése a két láb közé, karnyújtással mélytartásba; 2. ütem: lábnyújtással és törzsfeszítéssel a medicinlabda nyújtott karú vetése, karlendítéssel mellső középtartáson és magas tartáson át, hátra.

Fiú: Lány:
0 pont: 0,0 - 7,0 m között 0 pont:         0,0 - 6,0 m között
1 pont: 7,1 - 9,9 m között 1 pont: 6,1 - 8,9 m között
2 pont: 10,0 m-től 2 pont: 9,0 m-től

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

F.) Hasizom teszt (egy kísérlet)

Kiinduló helyzet: Hanyatt-fekvés bordásfalnál, lábfejek terpeszben beakasztva a bordásfal egyik fokába úgy, hogy a térdízület és a csípőízület derékszöget zár be. Kartartással mellső rézsútos mélytartásban. A gyakorlat végrehajtása: 1. ütem: törzsemelés és két láb között két kézzel bordásfal érintés, a bordásfal azon fokát kell megérinteni, amelyiken a talpa támaszkodik; 2. ütem: törzsleengedés kiindulóhelyzetbe. A teszt addig tart, amíg a tanuló el nem éri a maximális ismétlésszámot (60 db), vagy már másodszor nem érintette meg ütemre a bordásfal azon fokát, amelyiken a talpa támaszkodik.

Fiú: Lány:
0 pont: 0 – 59 db 0 pont:         0 – 59 db
1 pont: 60 -79 db 1 pont: 60 -79 db
2 pont: 80 db felett     2 pont: 80 db felett    

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A TESTNEVELÉS FELVÉTELI PONTSZÁMÍTÁSA:

Az elérhető maximális pontszám 50 pont. A 28 pont és annál kevesebb elért összes pontszám a „NEM FELELT MEG” minősítést vonja maga után.

I.) Sporteredményesség 0-38 pont

Az olimpiai sportágakban a felvételi évében, vagy az azt megelőző egy tanítási évben (azaz 2023. szeptember 1. utáni eredmény) korosztályos magyar bajnokságban 1-3. helyezést ért el, és/ vagy a felvételi évében, vagy az azt megelőző egy évben verseny-jegyzőkönyvben szerepelt korosztályos válogatott volt, Ők MENTESÜLNEK a sportosztályba kerülésért kötelező gyakorlati felvételi alól, és MAXIMÁLIS (50 pont) sport felvételi pontszámot kapnak. Azonos felvételi összpontszám esetén a magasabb szintű sporteredményt elért jelentkező élvez előnyt. A jelentkező sportágeredményességi pontszámát a megadott határidőig hivatalosan beküldött sporteredményeiből számítjuk az alábbiak szerint:

Pontszám Eredmény
38 pont Olimpiai egyéni sportágban, magyar korosztályos országos döntőben elért egyéni 4-8. helyezés
38 pont Olimpiai csapat sportágban, a magyar bajnokság országos döntőjében, illetve a legmagasabb osztályú bajnokságában elért 4-8. helyezett csapat azon tagja, aki az összes mérkőzés 75%-án pályára lépett.(igazolás szakszövetségi honlapról)
35 pont Olimpiai egyéni sportágban, magyar korosztályos országos döntőben elért egyéni 9-16. helyezés
35 pont Olimpiai csapat sportágban, a magyar bajnokság országos döntőjében, illetve a legmagasabb osztályú bajnokságában elért 9-16. helyezett csapat azon tagja, aki az összes mérkőzés 75%-án pályára lépett. (igazolás szakszövetségi honlapról)
32 pont Olimpiai csapat sportág országos döntőben elért 4-8. helyezett csapat azon tagja, aki az összes mérkőzés 50 %-án pályára lépett.(igazolás szakszövetségi honlapról) illetve az egyéni csapatversenyben nem számított bele az eredménye az elért helyezésbe. (igazolás szövetségi honlapról-ranglista)
29 pont Olimpiai sportágban, Diákolimpia országos döntőn elért 1-8. helyezés
26 pont Nem olimpiai sportágban Magyar bajnoki 1-4. helyezés;
23 pont Nem olimpiai sportágban Magyar bajnoki 5-8. helyezés;
20 pont Nem olimpiai sportágban Diákolimpia országos döntőn elért 1-4. helyezés.
17 pont Nem olimpiai sportágban Diákolimpia országos döntőn elért 5-8. helyezés.
0 pont Az olimpiai és nem olimpiai sportágakban a fentebb felsorolt eredményeket nem elérők.

 

II.) Általános kondicionális és koordinációs képességek 0-12 pont

 

Kecskemét, 2025. szeptember 23.

Követelményszint német nyelvi tanulmányi területre jelentkezők számára

Szóbeli feladat: képleírás segítségével beszélgetés

A tanuló 2-6 képet kap, melyek a fentiekben felsorolt témák egyikéhez kapcsolódnak. A tanuló a képeken lévő szituációkat, történéseket önállóan német nyelven fogalmazza meg, a hasonlóságokat, különbségeket megállapítja.

A témát tanári segítő kérdések alapján fejti ki.

 1. Ich und meine Familie (Eltern, Großeltern, Verwandte)

 2. Familienfeste (Geburtstag, Party, Weihnachten)

 3. Mein Haus/Meine Wohnung (Wie sieht mein Zimmer aus?)

 4. Einkaufen (Wo kann man einkaufen?)

 5. Mein Hobby (Freizeitaktivitäten, außerschulische Tätigkeiten)

 6. Mein Stundenplan und meine Schule (Unterrichtsfächer, Lieblingsfächer)

 7. Mein Wohnort (Was zeigst du einem ausländischen Gast?)

 8. Mahlzeiten (Frühstück, Mittagessen, Abendessen)

 9. Hausarbeit (Wobei helfe ich zu Hause?)

10. Mein Tagesablauf (Vom Aufstehen bis zum Schlafengehen)

A beszélgetés során alkalmazandó nyelvtani ismeretek:

1. Präsens (tőhangváltós igék, elváló igekötős igék)

2. Perfekt (a múlt idő képzése, haben, sein)

3. Reflexive Verben (visszaható igék)

4. Modalverben (módbeli segédigék: können, dürfen; müssen, wollen, sollen)

5. Imperativ (felszólító mód)

6. Konjuktionen (weil, dass, ob, und, sondern, oder, denn, aber)

7. Wechselpräpositionen (wo?, wohin? stehen, liegen, hängen, stellen, legen)

8. Vonzatos igék (amelyek előfordulnak az általános iskolai tananyagban, A1-A2 szint)

9. Feltételes jelen

10. Melléknévragozás (gyenge)

11. A melléknév fokozása

Angol felvételi követelményszint az angol tagozatos osztályba jelentkezők számára

Angolból csak szóbeli felvételi beszélgetést tartunk.

4-5 perces beszélgetés során kell társalogni az alábbi, általános társalgási témakörökről:

 1 - Family (parents, siblings, relatives, appearance, personal particulars)

 2 - Friends and Mates (your best friend, the importance of social life)

 3 - School (subjects, activities and facilities, learning languages, digital learning)

 4 - Housing (houses and flats, neighbourhood, rooms, furniture, decoration)

 5 - Household Duties (sharing in the family)

 6 - Daily Routine (on weekdays, at weekends)

 7 - Sports (individual and team sports)

 8 - Hobbies, Free-time Activities (popular / usual ones) 

 9 - Animals and Pets (why / why not to keep them)

10 - Arts (drawing, painting, music)

11 - Entertainment (theatre, cinema, concerts, museums, library)

12 - Shopping (types of shops and stores, the market, malls, departments, daily shopping)

13 - Fashion and Clothes (shopping for clothes)

14 - Weather and Seasons (preferences)

15 - Meals (eating habits, diets, your favourite dish, ingredients, cooking)

16 - At the Restaurant (types of restaurants, fast food)

17 - Health and Fitness (diseases, healthy diet, addictions)

18 - At the Doctor’s / Dentist’s (medical examination, diseases, staying healthy)

19 - Travelling and Accommodation (in Hungary & abroad, popular destinations)

20 - Traffic and Transport (types of vehicles, traffic jams, parking)

21 - Hungary (geography, population, regions)

22 - Communication (computers, mobile phones, the Internet, social media sites)

23 - Reading habits (books, newspapers, magazines, how to get informed)

24 - Our Planet / Environment (environment protection, types of pollution)

25 - Your Hometown (your town / village, sights)

26 - Public Holidays (national holidays in Hungary)

27 - Family Holidays (birthdays, anniversaries)

28 - Religious Holidays (Christmas, Easter)

29 - Customs and Traditions (holiday traditions, folk traditions, traditions at schools)

Angol nyelvtanból az alábbi igeidők és szerkezetek ismeretét tartjuk szükségesnek:

Simple Present Tense

Present Continuous Tense

Present Perfect Tense

Simple Past

Past Continuous Tense

Future Forms (will, going to)

Asking questions

Passive Voice

Comparative, Superlative

Quantifiers (some, any, much, many, little, few)

Imperative

Possessive forms

Gerund, Infinitive

Szómagyarázat: a jelentkezőnek néhány angol szó jelentését kell önállóan, célnyelven elmagyaráznia.

 

A felvételin maximum 50 pontot lehet szerezni az alábbiak szempontok szerint:

Beszédértés:               10 pont

Beszédkészség:           10 pont

Szókincs:                    10 pont

Nyelvtan:                    10 pont

Kiejtés:                       10 pont

Összesen:                  50 pont

VERSENYEREDMÉNYEK

 

2020/2021. tanév I. félév

 

Petrov Kata 10. B Kecskeméti Drámapedagógiai Műhely által szervezett Versmondók Találkozóján Arany – díjat nyert. Felkészítő tanára: Pap Viktória

Tavalyi verseny, de az idén hirdettek eredményt:

A 2019/2020. tanévben a Bács-Kiskun megyei Szakács Jenő fizikaversenyen

Hornyák Máté Tamás

11. osztályos tanuló

5. helyezést ért el.

Felkészítő tanára: Vincze Zoltán

Ugyanezen a versenyen

Szpisják Bence Tibor 9. osztályos tanuló 11. Felkészítő tanára: Sikó Dezső

Kovács János 9. osztályos tanuló 12.

Felkészítő tanára: Sikó Dezső

Perneki Dóra 10. osztályos tanuló 11.

Felkészítő tanára: Kaló Judit

Kiss Bálint 11. osztályos tanuló 8.

Felkészítő tanára: Vincze Zoltán

Ludányi Csongor Bence 12. osztályos tanuló 14. Felkészítő tanára: Sikó Dezső

helyezést ért el.

A tavaly elmaradt és ebben a tanévben pótolt Nemzetközi Kenguru Matematikaversenyen

Kovács Rita 10. C osztályos tanuló 11. helyezést ért el.

GENERALI Nagy Diák KRESZ-teszt vetélkedőn

Kovács István 11. C I. helyezést ért el.

Az országos Lotz János szövegértési és helyesírási verseny végeredménye

9. évfolyam

1. helyezett

MAJOR BLANKA 10. D

FELKÉSZÍTŐ TANÁRA: SZABÓ GÁBOR

9. helyezett

KESZTYŰS KÍRA 9.D

FELKÉSZÍTŐ TANÁRA: DOMINEK ZSOLT

11. helyezett

PÉTER ANNA CSENGE 10.D

FELKÉSZÍTŐ TANÁRA: SZABÓ GÁBOR

10. évfolyam

8. helyezett

BUDAI ANNA BRIGITTA 11. D

FELKÉSZÍTŐ TANÁRA: SZABÓ GÁBOR

13. helyezett

FARAGÓ IVETT 11. D

FELKÉSZÍTŐ TANÁRA: SZABÓ GÁBOR

OKTV második fordulójába jutott tanulók
Verseny Tanuló Évfolyam Osztály Felkészítő tanár/tanárok
angol nyelv I. kategória Boda-Papp Benedek 11 B Pallaginé Tóth Éva
angol nyelv I. kategória Ecsédi András 12 B Csikósné Győrfi Ágnes
biológia I. kategória Budai Anna Brigitta 11 D Németh István
biológia I. kategória Zvekán Zsombor 11 D Németh István
biológia II. kategória Fekete Bálint Endre 12 A Németh István, Laczkó József, Kothenczné Kemény Éva
magyar nyelv Bukovszki Bettina 12 C Szabó Gábor
magyar nyelv Kozma Krisztina 12 D Dominek Zsolt, Tóthné Muráncsik Mónika
magyar nyelv Takaró Milán 12 D Dominek Zsolt, Tóthné Muráncsik Mónika
matematika II. kategória Kovács Rita 11 C Baranyi Éva
német nyelv II. kategória Daróczi Tamara 11 D Huberné Fekete Elvira
spanyol nyelv II. kategória Biró Armand 11 D Eliana Garzón Duarte, Nényei Zita
spanyol nyelv II. kategória Budai Anna Brigitta 11 D Nényei Zita, Eliana Garzón Duarte
spanyol nyelv II. kategória Horváth Jázmin 12 D Puentes-Blanco Piroska, Eliana Garzón Duarte
spanyol nyelv II. kategória Lédeczi Panna 11 D Nényei Zita, Eliana Garzón Duarte
spanyol nyelv II. kategória Szabados Júlia 12 D Puentes-Blanco Piroska, Eliana Garzón Duarte
spanyol nyelv II. kategória Zvekán Zsombor 11 D Nényei Zita, Eliana Garzón Duarte

Neumann Egyetem GAMF Arduino robotika verseny eredmények

3. helyezett: Jó reggelt csapat - Hornyák Máté, Szekeres György 12. c

4. helyezett: The normie and the weeb - Kovács János, Varga Bence 10. c

 

World Robot Olympiad (WRO) Edu Robotics Cup (ERC) online Project Challenge junior robotika verseny eredmények

Junior kategória:

11. helyezett: The normie and the weeb csapat Kovács János, Varga Bence 10. C

14. helyezett. jó reggelt pálinka csapat Hornyák Máté, Szekeres György 12. C

15. helyezett: Idegösszeomlás csapat Csíkos Benjamin, Kósa Barnabás, Huszka Péter 9.C

e-Hód ELTE informatika verseny eredmények

Adácsi Bálint 9. c 54 ponttal 70. helyezés

Csíkos Benjamin és Elek Szilvia 9. c 38 ponttal 86. helyezés

Kósa Barnabás 9. c 30 ponttal 94. helyezés

Felkészítő tanárok: Harmath Zsolt és Sikó Dezső

Nemes Tihamér NITV Programozás kategória 2. fordulóba jutottak:

Csíkos Benjamin 9.C

Kecskés-Manzinger Benjámin 10.C

Reibl Sebestyén 10.C

Nemes Tihamér NITV Programozás kategória 3. fordulóba (döntő) jutott:

Csíkos Benjamin 9. C

Felkészítő tanárok: Harmath Zsolt, Pap-Szigeti Róbert

Nemes Tihamér NITV Alkalmazás kategória 2. fordulóba jutott:

Csíkos Benjamin 9. C

Felkészítő tanára: Harmath Zsolt

SAVARIA történelem verseny megyei fordulójába jutott:

Kovács János 10. C

Felkészítő tanára: Németh István

Pázmány Bölcs-Ész Verseny országos döntőjébe jutott:

 

Alvares Insua Veronika 11.D

Felkészítő tanára: Harkai Hajnalka

 

BME Energetikai Szakkollégiumának, középiskolások számára kiírt energetikai versenyen országos VII. helyezés

 

Kulmán Balázs, Szűcs Eszter és Fekete Bálint alkotta csapat

Felkészítő tanár: Sikó Dezső

Bolyai Matematika Csapatverseny HUNNIA –DÉL körzet

7. helyezett: just for fun csapat : Fodor Nándor, Fodor Vencel, Gergely Gábor, Szpisják Bence

9. helyezett: Libanánok csapat Szűcs Kornél, Márton Ádám, Varga Péter, Szabó Csaba

Felkészítő tanár: Kutas Tibor

 

 

2020/2021. tanév II. félév

OKTV végeredmények

Helyezés Név Osztály Tantárgy Felkészítő tanár
4. ECSÉDI ANDRÁS 12.B

Angol nyelv

I. kategória

Csikósné Győrfi Ágnes
11. SZABADOS JÚLIA 12.D

Spanyol nyelv

II. kategória

Puentes-Blanco Piroska

Eliana Garzón Duarte

15. TAKARÓ MILÁN 12.D Magyar nyelv

Tóthné Muráncsik Mónika

Dominek Zsolt

26. BIRÓ ARMAND 11.D

Spanyol nyelv

II. kategória

Eliana Garzón Duarte

Nényei Zita

27. HORVÁTH JÁZMIN 12.D

Spanyol nyelv

II. kategória

Puentes-Blanco Piroska

Eliana Garzón Duarte

29. DARÓCZI TAMARA 11.D

Német nyelv

II. kategória

Huberné Fekete Elvira
30. ZVEKÁN ZSOMBOR 11.D

Spanyol nyelv

II. kategória

Eliana Garzón Duarte

Nényei Zita

Nemes Tihamér Nemzetközi Informatikai Tanulmányi Verseny Programozás kategória II. korcsoport

Csíkos Benjamin 9.C osztályos tanuló

62. helyezést ért el.

Felkészítő tanára: Harmath Zsolt

„Harang voltál, légy a szabadság hirdetője!”

Az Alapítvány a '48-as Hősökért és a Kecskeméti Katona József Múzeum rajzpályázatán a középiskolás korosztályban 

Balla Nadin 9. A osztályos tanuló

különdíjas lett

 

Megyei matematikaverseny

9. évfolyam

Csikós Benjámin 13.hely (Szőke-Tóth Zsolt)

Farkas Petra 15.hely (Vincze Zoltán)

Huszka Péter 17.hely (Szőke-Tóth Zsolt)

10. évfolyam

Szpisják Bence 1. hely (Kutas Tibor)

11. évfolyam

Kovács Rita 5. hely (Baranyi Éva)

Kocsis Tibor 8. hely (Baranyi Éva)

Fazekas Márk 11.hely (Baranyi Éva)

12. évfolyam

Bóta Attila 3. hely (Pap-Szigeti Róbert)

Kiss Bálint 12.hely (Pap-Szigeti Róbert)

Czirkos Vincze 14.hely (Baranyi Éva)

Hornyák Máté 15.hely (Pap-Szigeti Róbert)

Liber Laura 15.hely (Pap-Szigeti Róbert)

Bán Bence 18.hely (Vincze Zoltán)

Bukovszki Bettina 19.hely (Vincze Zoltán)

Szűcs Eszter 19.hely (Vincze Zoltán)

 

Hlavay József Országos Környezettudományi és Műszaki Diákkonferencia, Pannon Egyetem

Fekete Bálint 12.A, Hornyák Máté 12.C, Szekeres György 12.C

Környezet szekció 2. helyezés!

Felkészítő tanár: Sikó Dezső

 

Kutató Diákok Mozgalma Tudományos Diákkörök (TUDOK) XXI. Kárpát-medencei Konferenciája döntő

Hornyák Máté 12.C, Szekeres György 12.C

Élet- és környezettudományi tematikus online konferencia döntőjébe jutott.

Felkészítő tanár: Sikó Dezső

 

Lesefüchse német nyelvű irodalmi vitaverseny

Horváth Kincső (10.D) (Schnell Ildikó) az országos fordulóban a legjobb nyolc közé jutott. Mivel csak az első három helyezést közölték, helyezése 4-8.

Szakács Jenő Megyei Fizikaverseny

Hornyák Máté 12.C IV. helyezés

Kenguru Nemzetközi Matematikaverseny

 

Szpisják Bence Tibor 10.C (Kutas Tibor) ORSZÁGOS 3. – MEGYEI 2.

Kis Dorottya Sára 10.D (Baranyi Éva) megyei 5.

Perneki Dóra 11.C (Baranyi Éva) megyei 6.

Kovács Rita 11.C (Baranyi Éva) megyei 9.

Kovács János 10.C (Kutas Tibor) megyei 10.

Miskolczi Levente 9.C (Vincze Zoltán) megyei 10.

Nagy Marcella 11.C (Kaló Judit) megyei 10.

 

Zrínyi Ilona matematikaverseny

Nagy Tímea 9.B (Kutas Tibor) megyei VI.

Szpisják Bence Tibor 10.C (Kutas Tibor) megyei IV.

Kovács Rita 11.C (Baranyi Éva) megyei VI.

 

Az országos Lotz János szövegértési és helyesírási verseny végeredménye

Fülöp Anna Ágnes 10.D (Szabó Gábor) országos 7.

Kalotai Lilianna 10.D (Szabó Gábor) országos 15.

Varga Zsófia 10.B (Pap Viktória) országos 18.

Péter Anna Csenge 10.D (Szabó Gábor) országos 19.

Kis Dorottya 10.D (Szabó Gábor) országos 19. helyezés

Kitaibel Pál Középiskolai Biológiai és Környezetvédelmi Tanulmányi Verseny

Kovács Dorina Viktória 10.D (Laczkó József) nemzetközi döntőbe jutott

 

Szavalóversenyek

Versmondók találkozója - online- városi szavalóverseny

Botocska Eliza (11.A) ezüst minősítést kapott, bejutott az országos fordulóba (felk. Dominek Zsolt)

Petrov Kata Panna (10.B) 2020/2021-es tanévben 2021. május 15-én a Versmondók találkozóján a középiskolás korosztályban kiemelt arany minősítésben részesült, a 2021. június 5-6-án megrendezésre került XXVI. Latinovits Zoltán Kárpát medencei versmondó találkozó és versenyen bronz minősítést szerzett. (felk. Pap Viktória)

Bukovinszky Lara (10.B)2020/2021-es tanévben 2021. május 15-én a Versmondók találkozóján a középiskolás korosztályban 3. helyezést ért el. (felk. Pap Viktória)

 

Mikola Sándor Országos Tehetségkutató Verseny

Csíkos Benjamin 9.C (Vincze Zoltán) megyei 4.

Flóring Balázs 9.C (Vincze Zoltán) megyei 5.

 

Angol nyelvű szónokverseny

Ecsédi András 12.B (Csikósné Győrfi Ágnes) ? 2. helyezés

 

Mentortanári szakvizsgával rendelkező pedagógusok

Tóthné Muráncsik Mónika: magyar nyelv és irodalom-angol nyelv

 (mesterpedagógus, gyakorlatvezető mentortanár)

Harkai Hajnalka: történelem-földrajz

(mentorpedagógus)

Gyakorlatvezető mentortanári továbbképzést végzett pedagógusaink

Dr. Harnos István: matematika-fizika (intézményvezető, mesterpedagógus) 

Schnell Ildikó: magyar nyelv és irodalom-német nyelv (mesterpedagógus, pedagógiai szakértő)

Bajdik-Sebestyén Ágnes: történelem

Huberné Fekete Elviranémet nyelv

Kothenczné Kemény Éva: biológia-földrajz

Nényei Zita: spanyol nyelv-földrajz

egy százalék

Támogassa adója egy százalékával iskolánk alapítványát!

Appendix - A Bolyai János Gimnáziumért Alapítvány.

Adószám: 18364956-1-03

Köszönjük!

 

 

Igazgatóhelyettesi pályázat

 

 

Közelgő események

No events

Eseménynaptár

May 2025
M T W T F S S
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

 

 

Tanulást segítő appok

Letölthető diákjaink által fejlesztett appok:

- App-a.apk

- dolgozapp.apk

- Learning_Machine_v1.apk

- Memoria.apk

- MilAxe.apk

- Pilots_Memory.apk

 

Megújult honlapunk

Kedves látogató!

Honlapunk megújult, a régi honlap anyagai továbbra is elérhetőek a itt:
archivum